کامپیوتر

کامپیوتر

رایانه به عبارتی دیگر
کامپیوتر

کامپیوتر

رایانه به عبارتی دیگر

چگونه مصرف اینترنت را در اندروید کاهش دهیم؟



چگونه در اندروید تنظیم کنیم که چه اپلیکیشن‌هایی از اینترنت گوشی استفاده کنند؟ چگونه میزان مصرف اینترنت گوشی را تنظیم کنیم؟

اینترنت گوشی با اینترنت وای فای از نظر میزان دیتای در دسترس تفاوت دارد و اگر مراقب آن نباشید، به سرعت تمام می‌شود. برای کاهش میزان مصرف اینترنت گوشی، فقط نباید به فیس‌بوک و یوتیوب دقت کنید، برخی اپلیکیشن‌ها هستند که در پس زمینه فعال هستند و از اینترنت گوشی استفاده می‌کنند، مثلا ایمیل، یا آپدیت شدن اپلیکیشن‌ها که دیتای زیادی مصرف می‌کند. ببینیم چگونه می‌توان این بخش‌ها را کنترل کرد. 

۱. اپلیکیشن‌ها را فقط با وای فای آپدیت کنید


کافی است گوگل پلی را اجرا کنید، روی منو (سه خط موازی) زده و روی Settings بزنید. در بخش General قسمت Auto-update را انتخاب کرده و گزینه Auto-update apps over Wi-Fi only را بزنید.


۲. اگر لازم شد، اینترنت گوشی را کلا خاموش کنید


صفحه گوشی را از بالا به پایین بکشید و Settings را انتخاب کنید. روی Data usage بزنید و آن را از حالت ON به حالت OFF درآورید. حالا فقط از طریق وای فای به اینترنت وصل خواهید شد.


۳. مقدار دیتا را محدود کنید


می‌توانید برای میزان مصرف اینترنت سقف بگذارید و همراه با یک هشدار که بیشتر از آن مقدار اینترنت مصرف نکنید. برای این کار، بار دیگر به Settings رفته و Data usage را انتخاب کنید. حالا یک نمودار می‌بینید که می‌توانید در آن ماکزیمم میزان مصرف اینترنت را مشخص کنید و خط‌ها را بالا و پایین کنید تا تنظیم شوند.


۴. اپلیکیشن‌ها


می‌توانید مصرف اینترنت توسط اپلیکیشن‌ها در پس زمینه را متوقف کنید. اگر به‌‌ همان بخش Data usage بروید در پایین، لیست اپلیکیشن‌هایی که از اینترنت گوشی استفاده می‌کنند را می‌بینید. اپلیکیشنی که مد نظرتان است را انتخاب کرده و گزینه Restrict background data را انتخاب کنید. حالا دیگر آن اپلیکیشن فقط از طریق وای فای در پس زمینه فعال خواهد بود. محدود کردن ایمیل، فیس‌بوک، وایبر و غیره به این معنی است که فقط زمانی که به وای فای وصل باشید نوتیفیکیشن از طرف آن‌ها دریافت می‌کنید.




نظرات 1 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 16:34

عالی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.