کامپیوتر

کامپیوتر

رایانه به عبارتی دیگر
کامپیوتر

کامپیوتر

رایانه به عبارتی دیگر

۵ قدم مهم برای داشتن پسوردی امن



انتخاب یک پسورد مناسب یکی از ضرورت‌های استفاده از خدمات آنلاین امروزی است و سهل‌انگاری در این زمینه می‌تواند در برخی از موارد خسارات سنگینی به بار بیاورد.


 

 گذرواژه ها حافظ حریم خصوصی ما هستند، دست مجرمان را از حساب بانکی‌مان کوتاه می‌کنند، مانع این می شوند که کسی به جای ما و به اسم ما در فیس‌بوک پست بگذارد و یا ایمیل بفرستد. ولی متاسفانه احتمال شکسته‌شدن‌شان هم هست و وقتی پسورد شکسته شد، زندگی شخصی ما دیگر خصوصی نیست.

برای حفظ امنیت گذرواژه رعایت پنج نکته مهم است

۱-پسوردتان را به هیچ کس ندهید، حتی به نزدیک‌ترین دوستان!گاهی حتی کسانی که به آن‌ها اطمینان مطلق دارید شاید گاهی به اشتباه پسوردتان را لو بدهند و یا از آن استفادۀ غلط کنند.

۲-از پسوردهای مختلف استفاده کنید. همانطور که برای خانه و ماشین و دفتر خود از کلیدهای مختلف استفاده می‌کنید، برای حساب‌های اینترنتی خودتان هم گذرواژه های متفاوتی بسازید، چرا که اگر یکی لو رفت بقیه امن بمانند.

۳-گذرواژه هر چه بلندتر باشد بهتر است. عدد و علامت و حروف متنوع را با هم مخلوط کنید. اگر بتوانید با استفاده از موضوع و یا جمله‌ای که فقط خودتان می دانید یک «گذر-جمله» بسازید عالی است.

۴-هر چه خاص‌تر، بهتر. شما خودتان آدمی استثنائی هستید، پس چرا گذرواژه‌تان استثنائی نباشد؟ بیشتر مردم از توالی اعداد از یک تا هشت و کلمات بسیار ساده استفاده می‌کنند. شکستن این جور پسوردها مثل آب خوردن است.

۵-پسوردتان را در کامپیوترهای عمومی وارد نکنید. امکان این که کامپیوترهای عمومی ویروسی باشند و یا برنامه‌هایی نصب کرده باشند که پسورد مشتری‌ها را ثبت کند کم نیست. به علاوه وقتی از وای‌فای عمومی استفاده می‌کنید، سعی کنید اپلیکیشن‌هایی را به‌کار بگیرید که مانع ورود غریبه‌ها به کامپیوتر و یا تلفن شما می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.